Freelancing

Ako som sa stal freelancerom – môj príbeh o práci web dizajnéra a developera

Prečo som sa stal freelancerom? Rozhodol som sa, že už ďalej nechcem byť zamestnancom na plný úväzok, zúčastňovať sa nezmyselných meetingov (ktoré mohli byť e-mailom) či viesť povrchné small talky s kolegami pri kávovare. Svoj čas a vedomosti viem využiť oveľa lepšie. Mám ešte jeden dobrý dôvod, ale k nemu sa dostanem trochu neskôr.

Dlhé roky som pracoval ako marketingový špecialista a pôsobil vo firmách ako Orange, IBM alebo TEMPEST. Popri tom som sa venoval a absolvoval niekoľko IT kurzov v oblasti grafického dizajnu, programovania (HTML, CSS, JavaScript), SEO a tvorby webov v CMS WordPress. 👨‍💻

Kombinácia všetkých týchto disciplín mi otvorila nové možnosti uplatnenia. S nimi začali prichádzať aj prví klienti, ktorí mali záujem hlavne o tvorbu firemných web stránok a grafiky. Zrazu som mal svoj „side hustle“ (bokovku)! 🙏

TPP mi na tieto zákazky nedával priestor, takže som musel makať po večeroch a víkendoch. V priebehu niekoľkých mesiacov som vytvoril web stránky pre športovú agentúru, známy reťazec reštaurácií, kyberbezpečnostnú firmu, zubnú kliniku, najväčšieho dodávateľa audiovizuálnych riešení na Slovensku či obľúbený e-shop s handmade keramikou.

Ako som získaval nových zákazníkov? Sám neviem – jednoducho na základe odporúčaní a dobrých referencií. Dobré meno, recenzie a kvalitné služby fungujú u freelancera lepšie ako platená reklama na Googli či sociálnych sieťach.

Najväčší „gamechanger“ nastal, keď sa mi 19. októbra 2022 narodilo moje prvé dieťa – dcérka LARA. 👶 Uvedomil som si, že nechcem stráviť najkrajšie roky jej detstva zatvorený v kancelárii. Namiesto tejto firemnej kultúry chcem byť časovo (a finančne) flexibilný, vidieť naživo jej prvé odplazené metre a počuť jej bľabotanie.

Momentálne som freelancer na FULL TIME. 🔥 Milujem tú slobodu, kreativitu a jedinečné príbehy mojich klientov, ktorým denne pomáham. Pre väčšinu z nich som vytvoril kompletne nový branding, logo, vizuálnu identitu a samozrejme to, čo mi ide najlepšie – firemnú web stránku.

Dôverne tak poznám ich značku a z niektorých sa dokonca stali aj moji priatelia. Osobný prístup je pravdepodobne najväčšou pridanou hodnotou freelancera, ktorú u štandardnej reklamnej agentúry málokedy nájdete.

Práca na voľnej nohe mi ponúka možnosť osobnostného rastu, príležitosť učiť sa neustále niečo nové a sledovať najnovšie technologické i dizajnové trendy. Zároveň sa teším na všetky výzvy aj prekážky, ktoré ma na tejto riskantnej ceste čakajú. 😊

Netuším čo budúcnosť prinesie, ale verím, že to bolo to najlepšie rozhodnutie nielen pre mňa, ale aj mojich klientov. Držte mi palce!

Ďalšie články

V príprave.